Yogaskolen KBH

ugeskema

3V6A5148E.jpg

Skema for vinter/forårssæsonen januar-maj 2019

De fleste hold kan du bare møde op til. Enkelte hold kræver tilmelding. Det er i givet fald markeret på skemaet nedenfor.
Du tilmelder dig ved at sende en e-mail til kontakt@yogaskolenkbh.dk

For priser mv. klik her.

Uge 20: 13.-19. maj 2019


 

mandag

08.00-09.50
astanga yoga, mysore stil (sarah)

17.00-18.50
astanga yoga, mysore stil (jeppe)


 

Tirsdag

17.00-18.50
astanga yoga, niveau 1 (jeppe)

19.00-20.50
sattva yoga, alle niveauer (jeppe)
tilmelding


 

onsdag

08.00-09.50
astanga yoga, niveau 1-2 (sarah)

16.30-18.20
astanga yoga, mysore stil (katha)


 

torsdag

17.00-18.50
astanga yoga, alle niveauer (siri)


 

fredag

10.00-11.50
astanga yoga, alle niveauer (mette)


 

lørdag


 

søndag


Uge 21: 20.-26. maj 2019


 

mandag

08.00-09.50
astanga yoga, mysore stil (sarah)

17.00-18.50
astanga yoga, mysore stil (jeppe)


 

tirsdag

17.00-18.50
astanga yoga, niveau 1 (jeppe)

19.00-20.50
sattva yoga, alle niveauer (jeppe)
tilmelding


 

onsdag

08.00-09.50
astanga yoga, niveau 1-2 (sarah)

16.30-18.20
astanga yoga, mysore stil (katha)


 

torsdag

17.00-18.50
astanga yoga, alle niveauer (siri)


 

fredag

16.30-18.20
dyb astanga (anne)
tilmelding


 

lørdag


 

søndag


 

 
3V6A5332E (1).jpg

Holdtyper

Det er vores erfaring at det optimale antal elever på et yogahold er 8 til 12, og vi forsøger at holde holdstørrelserne inden for de rammer. Der vil kun undtagelsesvis være hold med mere end 14 elever.

Astanga yoga

Vi følger normalt den klassiske Astanga yoga-rækkefølge, men selvom rammen således er umiskendeligt Astanga, så er fokus og indhold hentet i JeppeYoga.

Astanga yoga er en både muskulært og konditionsmæssigt krævende yogaform, og det anbefales altid at starte på et niveau 1 hold, hvis man er begynder.

  • Niveau 1

Et relativt roligt hold – velegnet for begyndere. Timen består af solhilsner, stående stillnger, enkelte siddende stillinger og afsluttende stillinger. Timen slutter med en fælles afspænding.

  • NIVEAU 2

Et hold for de mere øvede eller mere ambitiøse. Kun egnet for begyndere som enten er i god form eller villige til at tage det så roligt, at de ikke overanstrenger sig. Timen består af solhilsner, stående stillinger, siddende stillinger og afsluttende stillinger. Der trænes i fælles tempo og timen slutter med en fælles afspænding.

  • NIVEAU 3

Et hold for øvede elever, der kan eller gerne vil lære rækkefølgen af stillingerne selv. Der er fælles tempo gennem de stående stillinger, men fra de siddende stillinger træner alle i eget tempo og laver så meget som nu er passende for dem. Hvis man er ny på dette niveau vil man i starten blive hjulpet igennem ved at kunne følge de andre elever. Holdet fungerer som en god overgang til mysore-holdene. Der er ikke fælles afslutning/afspænding.

  • MYSORE STIL

Typisk for de mest øvede lever, men der kræves ikke noget bestemt niveau for at komme på et mysore-hold.  Alle kører eget tempo og træner så langt, som er passende for dem. Men man skal kende rækkefølgen af stillingerne eller være indstillet på at lære den. Det er en unik måde at træne på – blandt andet fordi det gør læreren fri til at give indviduel vejledning og individuelle justeringer. Træningen bliver på dette niveau ens egen, men er samtidig noget man gør i fællesskab med andre og i kontinuerlig dialog (fysisk og verbal) med læreren. I starten vil man selvfølgelig kunne blive hjulpet på vej ved at følge de andre elever. Der er ikke fælles afslutning/afspænding.

  • dyb astanga

    Et langsomt og roligt, talt hold med god tid til fokus på den indre oplevelse. De enkelte stillinger bliver holdt længere end normalt. Holdet indeholder solhilsner, udvalgte stillinger fra astanga serien og afsluttes siddende/liggende. Det vil almindeligvis ikke være et godt hold for begyndere.

Sattva Yoga

En langsom og rolig, men stadig udfordrende yogaform. Færre øvelser, men meget mere tid til at opleve dem og gå dybere. Intentionen er lade kroppen og nervesystemet falde til ro så den indre oplevelse kan begynde at blive tydeligere. Vi arbejder ud fra at finde og være i kropslig balance, lade åndedrættet og stillingen roligt pulsere og derfra åbne og opleve stillingerne indefra. Der gives plads og tid til at lade kroppen reagere og respondere på stillingerne og på den måde tydeliggøre den indre sensoriske virkelighed. Holdet starter liggende og ender altid med god tid til at sidde.